کاشی دست ساز

کاشی دست ساز

کاشی دست ساز  تزئینی همچنین به عنوان کاشی سه رنگ ، یا کاشی دست ساز نامگذاری شده است. با پیشرفت فن آوری مدرن ، ما قادر به استفاده از ده ها رنگ برای ساخت این نوع آثار هنری سرامیکی هستیم. این کاشی نوعی کاردستی سفالگری هنری است. در همین حال ، کاشی و سرامیک تزئینی یک تزئین زیبا برای خانه است.

علاوه بر دستور العمل منحصر به فرد آن ، صنایع دستی کامل آن را تا حدودی زیست محیطی بدوی می کند. طراحی دستی ، خط کشی دستی ، رنگ آمیزی دستی ، لعاب کاری دست همه به غیر از شلیک توسط کوره با دست انجام می شود. در یک کلام ، کاشی و سرامیک تزئینی یک کار دستی دستی سرامیکی است.

دمای پخت حدود 1100 است. کاشی و سرامیک تزئینی می تواند درجه حرارت بالا را تحمل کند و دارای ویژگی مقاومت در برابر خوردگی و مقاوم در برابر سایش است.

استفاده از کاشی دست ساز در طراحی داخلی بسیار گسترده و متنوع تر از چیزی است که فکر می کنید. معمولا کاشی های رنگی ایرانی را در فضاهای مختلفی همچون دیوارهای داخلی و خارجی، نیمکت ها، شومینه ها، دیوارهای بین کابینتی، ستون‌های داخلی، پله‌های داخلی خانه، میزهای فضای باز، حوض،استخر و… به کار می گیرند و همین موضوع نیز موجب برجسته‌تر شدن آن بخش از خانه می شود.

کاشی دست ساز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی معماری سنتی به شمار می‌آید که همچنان از آن استفاده می‌شود. این نکته را باید یادآور شد که مراد و هدف کاشی گر و کاشی ساز از خلق چنین آثار هنری هرگز رفع احتیاجات عمومی و روزمره نبوده، بلکه شناخت هنرمند از زیبایی و ارضای تمایلات عالی انسانی و مذهبی، مایه اصلی کارش بوده است. امروزه بنای ظاهری ساختمان ها، یکی از ابعاد مهم زیبایی به شمار می آید. یکی از راه‌ های زیبا سازی بنا، استفاده از کاشی است. کاشی کاری سنتی ایرانی، یکی از برترین و مهمترین صنعت‌ های زیبای ایرانی و یکی از روش‌ های زیباسازی بنا و تزیین معماری محسوب می‌ شود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *